22/09/2015 & 25/09/2015 - Eerste editie “Nacht van de Gast” van logiesuitbaters op zaterdag 26 september.

Op zaterdag 26 september organiseert UNIZO traditiegetrouw de “Dag van de Klant”, waarop handelaars meer dan 2 miljoen klanten in de bloemetjes zetten. Nieuw dit jaar is de deelname van de logiessector in Vlaanderen. Tijdens de “Nacht van de Gast” laten de logiesuitbaters zien dat ze de meest gastvrije ondernemers zijn van heel het land:  want wie op zaterdag 26 september overnacht bij één van de deelnemende logies van Logeren in Vlaanderen Vakantieland, wordt extra verwend. En heel wat logiesuitbaters zetten die dag de deuren van hun logies open voor het grote publiek. Hét moment om eens een kijkje te nemen achter de schermen.

De Dag van de Klant is dit jaar voor de 28ste keer het moment waarop de zelfstandige sector z’n klanten bedankt voor het vertrouwen.  In Vlaanderen maakt de logiessector een belangrijk deel uit van die sector.  Meer dan 750 logiesuitbaters adverteren bij Logeren in Vlaanderen Vakantieland, goed voor een economische return van bijna 50 miljoen euro per jaar. De Vlaamse logies zijn bovendien gekend om hun kwaliteit en gastvrijheid.

Tijdens de “Nacht van de Gast” zetten de logiesuitbaters die gastvrijheid extra in de verf. En ieder laat daarbij z’n unieke karakter zien. Zo kun je bij B&B ‘t Groene Genoegen te Laarne het lokale bier ‘Toverhekske’ proeven of geniet je van een champagneontbijt bij B&B Het Verloren Gedicht te Kortrijk. En wil je met eigen ogen zien dat je ook echt lekker kan slapen op een woonboot? Botel Ophoven te Ophoven zet zijn deuren open op zaterdag 26 september tussen 12u en 16u om je daarvan te overtuigen. Ga onze logies dus ontdekken,  proef van al het moois dat Vlaanderen te bieden heeft, en laat je in de watten leggen door onze gastvrije ondernemers. Meer voorbeelden van logies vind je onderaan.

Via Radio 2 kunnen luisteraars op zaterdag 26 september Vlaanderen Vakantiecheques winnen.  In de Peter van de Veire Ochtendshow in de week voordien en tijdens de middaguitzending live vanop de Grote Markt in Roeselare, maken luisteraars kans om diezelfde avond nog te overnachten bij een van de 750 logies van Logeren in Vlaanderen Vakantieland.

Bekijk op www.logereninvlaanderenvakantieland.be/nachtvandegast welke logiesuitbater in jouw regio meedoet aan ‘Nacht van de Gast’ én waar je een kijkje kunt nemen tijdens de opendeurdag op zaterdag 26 september tussen 12u en 16u.

Logeren in Vlaanderen vzw is een publiek-private samenwerking tussen de 5 Provinciale Toeristische Organisaties (Westtoer, Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen, Toerisme Vlaams-Brabant en Toerisme Limburg) en de private logiessector (Vlaamse Federatie voor Hoeve- en Plattelandstoerisme vzw en Horeca Vlaanderen), met de medewerking van de kampeersector in Vlaanderen (Recread, Kempen Campings, Florealgroup, Kompas Camping).

Meer info logies:
B&B Domus Silva te Lier ontvangt alle nieuwsgierigen tijdens de opendeurdag met twee streekproducten, waaronder een Liers Vlaaiken. En de gasten van Hotel Les Eleveurs te Halle worden getrakteerd op een flesje Cava bij aankomst.

Persberichten met specifieke informatie vanuit de Vlaamse provincies zijn hier te vinden.

Suzanne de Lange, Marketingconsulent Logeren in Vlaanderen
Tel.  016 28 60 32 / GSM 0485 42 61 50