Corona

Kan ik nog logeren in Vlaanderen Vakantieland met het coronavirus?

Lees hier >

27/01/2021: Inspiratie voor reizen in eigen land dankzij Vlaanderen Vakantieland

Het iconische tv-programma Vlaanderen Vakantieland is terug van weggeweest. Één werkt momenteel aan een nieuwe versie van het programma en hoopt hiermee om Vlamingen opnieuw inspiratie te bieden voor reizen in eigen land – iets wat door de coronacrisis enorm aan populariteit heeft gewonnen. Het programma krijgt de inhoudelijke, logistieke en financiële steun van Toerisme Vlaanderen en zal zowel in het voor- als in het najaar te zien zijn op Één.

In tijden waar reizen naar het buitenland sterk wordt afgeraden, kiezen steeds meer mensen – en dus ook Vlamingen – voor een vakantie in eigen land. Om Vlamingen te inspireren om de eigen regio te (her)ontdekken, komt Één met een vernieuwde versie van het bekende programma Vlaanderen Vakantieland. Dat zal dit voorjaar met een eerste seizoen al te zien zijn op Één en keert ook later in het najaar terug. Het programma wordt inhoudelijk, logistiek en financieel ondersteund door Toerisme Vlaanderen.

Peter De Wilde, CEO Toerisme Vlaanderen: “Het tv-programma Vlaanderen Vakantieland vormt zonder enige twijfel een perfecte etalage voor toeristisch Vlaanderen. Het richt de schijnwerper op al die mooie, soms nog verborgen plekken en toeristische troeven van Vlaanderen, maar ook op de mensen die op die plekken wonen en werken of op bezoekers uit binnen- of buitenland die er gewoon te gast zijn. Vlaanderen Vakantieland zal er zonder enige twijfel toe bijdragen dat onze toeristische bestemming na een bijzonder moeilijke periode opnieuw gaat floreren, en laat dat nu net de doelstelling zijn van hoe wij het toerisme van de toekomst zien en wat wij ‘Reizen naar Morgen’ noemen.”

Zuhal Demir, Vlaams minister van Toerisme: "Het afgelopen jaar heeft de Vlaming zijn Vlaanderen herontdekt. Plots beseften we dat we helemaal niet lang hoeven te reizen om te genieten van rust of avontuur in mooie natuur en van lekker eten en drinken. Massaal trokken we erop uit in eigen land en gingen we op zoek naar de verborgen parels die Vlaanderen rijk is, van Leut tot Lampernisse. Mijn tv zal alvast aan staan wanneer het legendarische Vlaanderen Vakantieland al die Vlaamse troeven ook opnieuw bij de Vlaming in de huiskamer brengt".

Logeren in Vlaanderen vzw - een samenwerking van de 5 provinciale toeristische organisaties - is eigenaar van het merk Vlaanderen Vakantieland en biedt via www.vlaanderenvakantieland.be en www.destinationflandre.be inspiratie voor een vakantie in Vlaanderen. Voorzitter Stefaan Gheysen is “erg verheugd met de terugkeer van het tv-programma en de promotiekansen die dit biedt voor toeristische ondernemers in Vlaanderen”.

Philip Pierins, voorzitter vzw kunststeden Vlaanderen en schepen voor toerisme van de stad Brugge: “Vorig jaar stapten de Vlaamse kunststeden (Antwerpen, Brugge, Gent, Leuven en Mechelen) mee in het samenwerkingsverband van Vlaanderen Vakantieland. We zien een grote meerwaarde in het herlanceren van het televisieprogramma en zijn fier om hier deel van uit te maken. We kijken nu al uit naar de mooie inspirerende beelden om vakantie in eigen regio te promoten.”

De volledig vernieuwde versie van Vlaanderen Vakantieland wordt een kort programma dat zich volledig focust op eigen land. Het wil kijkers inspireren om de eigen regio te ontdekken en er komt een brede waaier aan bestemmingen, ervaringen en activiteiten aan bod doorheen de reeks. Een aantal bekende en minder bekende gezichten zullen in het programma te zien zijn en nemen de kijkers mee op avontuur en delen hun ervaringen.

Contactinfo
Stefaan Gheysen