8/12/2015 - Het Gezelligste Ontbijt van Vlaanderen

Bill Barberis, Lucien Van Impe en Axelle Red zijn in de watten gelegd door Logeren in Vlaanderen Vakantieland op 8 december.

De meer dan 700 logiesuitbaters in het nieuwe aanbod van Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016 blinken één voor één uit in authentiek gastheerschap en échte service. Daar kunnen een aantal Bekende Vlamingen zoals Bill Barberis en Axelle Red van meespreken. Tijdens de ochtendshow van Radio 2 ‘Start je Dag’ op 8 december werden zij verwend bij ‘het Gezelligste Ontbijt van Vlaanderen’ na een deugddoende overnachting in een B&B, hotel of vakantiewoning.

Op dinsdag 8 december lanceert Logeren in Vlaanderen Vakantieland z’n nieuwe aanbod tijdens ‘Het gezelligste Ontbijt van Vlaanderen’, met live uitzendingen van Radio 2 in heel Vlaanderen.

Het Gezelligste Ontbijt van Vlaanderen

Annick Segal en Axelle Red bleven slapen in het Penta Hotel in Leuven, Wendy Van Wanten in Landgoed Palingbeek in Ieper en Bill Barberis sliep in Hotel Le Tissu in Antwerpen. Samen met Radio 2 nodigde Logeren in Vlaanderen Bekende Vlamingen uit om een nachtje door te brengen in B&B’s, vakantiehuizen of hotels. Vorig jaar organiseerde Logeren in Vlaanderen Vakantieland het ‘Grootste Ontbijt van Vlaanderen’. Dit jaar ‘Het Gezelligste Ontbijt van Vlaanderen´.

's Ochtends schoven de Bekende Vlamingen aan de ontbijttafel aan en gaven ze live verslag over hun verblijf tijdens de Radio 2-live uitzendingen van Start je Dag. De logiesuitbaters gaven hierbij een unieke kijk in hun gezellige B&B, vakantiewoning of hotel.

De Madammen

En ook De Madammen waren van de partij. Tijdens hun dagelijkse ochtendshow tussen 10u en 12u lieten zij horen wat ‘het Gezelligste Ontbijt van Vlaanderen’ inhoudt. Verschillende logiesuitbaters schoven aan tafel voor het ‘gastheerschap’ en ook Axelle Red kon hier over meepraten.

De Radio 2-uitzendingen vonden plaats op 8/12:

• Vlaams-Brabant: Penta Hotel, Alfons Smetsplein 7, 3000 Leuven met BV: Annick Segal en Axelle Red
  • Oost-Vlaanderen: B&B De Boomgaard, Cotthem 15, 9520 Sint-Lievens-Houtem met BV: Lucien Van Impe
  • Limburg: B&B Bloonwinning, Oosterbeekstraat 60, 3500 Hasselt met BV: Eric Goyvaerts
  • Antwerpen: Hotel Le Tissu, Brialmontlei 2, 2018 Antwerpen met BV: Bill Barberis
  • West-Vlaanderen: Landgoed Palingbeek, Vaartstraat 5,  8902 Zillebeke – Ieper met BV: Wendy Van Wanten

Slaap gerust!

Logeren in Vlaanderen Vakantieland is uitgegroeid tot een echt kwaliteitsmerk voor meer dan 700 logies.  Alle logiesuitbatingen zijn vergund en voldoen aan de strenge normen op vlak van comfort, hygiëne en brandveiligheid van het Vlaamse Toeristisch Logiesdecreet van 2008. Bij Logeren in Vlaanderen Vakantieland slaap je dus op beide oren. Het persoonlijk onthaal en gastheerschap krijg je er gratis bovenop.

Nieuwe logies in 2016

Een paar van de nieuwkomers dit jaar:

Meer uitbatingen zijn te vinden op www.logereninvlaanderenvakantieland.be

Unieke verhalen

En het nieuwe aanbod illustreert meer dan ooit wat logeren in eigen land zo uniek maakt. Stuk voor stuk hebben onze logies hun eigen verhaal. En geven ze elk verblijf een unieke twist. Zo vertelt de uitbater van Vakantiewoning Station Racour je al lachend dat hij thuis kwam met een verkoopakte van twee ton schroot. En vertelt de uitbater van B&B Tussen kunst en confituur je over al haar zelfgemaakte confituren die écht de moeite waard zijn. Of laat de uitbater van Filipus Paarden- en ponyhoeve zien hoe hij de boerderij draaiende houdt en trakteert je op een glaasje paardenmelk likeur. Het zijn net die verhalen die je overnachting in eigen land tot een echte belevenis maken.

Op zoek naar meer verhalen van uitbaters? Neem gerust contact met ons op of direct met één van onze 700 uitbaters.

Vlaanderen Vakantiecheque

In elk logies van Logeren in Vlaanderen Vakantieland kan je trouwens terecht met de Vlaanderen Vakantiecheque.  In 2015 werden er voor meer dan € 1,7 miljoen euro [1] cheques verkocht. Een belangrijk omzetmiddel voor de toeristische sector in ons land.

Voor logo, cover- en campagnebeeld ga naar: www.logereninvlaanderenvakantieland.be/pers

Blader het logiesboek alvast eens door op: http://issuu.com/logereninvlaanderen

Cover logiesboek Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016
Cover (3D) logiesboek Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016
F
oto's 'Het Gezelligste Ontbijt van Vlaanderen' 2016

Contactinfo:

Logeren in Vlaanderen

Suzanne de Lange
Marketingconsulent Logeren in Vlaanderen
Tel.  016 28 60 32 / GSM 0485 42 61 50
Suzanne.delange@logereninvlaanderen.be

Saskia Van Laere
Directeur Logeren in Vlaanderen
Tel. 016 28 60 38 / GSM 0476 65 27 42
saskia.van.laere@logereninvlaanderen.be

Logeren in Vlaanderen vzw is een publiek-private samenwerking tussen de 5 Provinciale Toeristische Organisaties (Westtoer, Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen, Toerisme Vlaams-Brabant en Toerisme Limburg) en de private logiessector (Vlaamse Federatie voor Hoeve- en Plattelandstoerisme vzw en Horeca Vlaanderen).

[1] voorlopige cijfers t/m oktober 2015, extrapolatie op basis van verkoopscijfers nov, dec 2014