Veelgestelde Vragen

1. Vakantiecheque

Ik wil een Logeren in Vlaanderen Vakantiecheque bestellen.

Met de Vakantiecheque kan je een verblijf boeken bij één van onze 700 gastvrije logies. Je kiest de waarde van de Vakantiecheque(s) op basis van volgende bedragen: 35, 50 en 100 euro. Zo geef je steeds een cadeau op maat. Download de Vakantiecheque en print hem zelf af. Of ga voor een cadeaumapje dat je 5 werkdagen later al in de bus ontvangt. De cheques zijn 18 maanden geldig en niet verlengbaar.

KOOP HIER EEN VAKANTIECHEQUE

Ik heb problemen met het betalen / ingeven van een bestelling.

Indien je werkt met een oude internetbrowser kan dit problemen geven bij het ingeven van je bestelling of betaling. We raden je aan om te werken met Mozilla Firefox of Google Chrome. We kunnen geen goede werking garanderen met Explorer 8.
Vaak kan de betaling niet doorgaan omdat niet alle gegevens 100% correct zijn ingevuld. Controleer a.u.b. zeer zorgvuldig alle cijfers in de betalingsgegevens (kaartnummer etc.) zodat hier geen fout is opgetreden (zie verdere uitleg hieronder).

Ik heb alle gegevens die ik moet ingeven extra gecontroleerd en heb nog steeds problemen met het betalen/ingeven van een bestelling.

Gelieve een mail te sturen naar support@resengo.com én info@logereninvlaanderen.be OF bel op +32 (0)3/547 02 10 (Helpdesk Resengo).

Wat zijn de verschillende betaalmethodes?

De betaling kan direct online via bankkaart (Bancontact, Maestro), iDeal of met een kredietkaart (Mastercard of VISA) worden ingegeven. Betaling via overschrijving is niet mogelijk.

Hoe betaal ik met een kredietkaart?

Als betalingswijze kies je voor ‘Mastercard’ of ‘VISA’. Je klikt op ‘bestelling bevestigen en ga naar betaalscherm’. Het volgend scherm is de beveiligde betaalpagina van Ingenico.

Het veld ‘Naam kaarthouder’ staat automatisch ingevuld. Wil je betalen met een andere kredietkaart? Gebruik de exacte naam kaarthouder die op je kredietkaart staat.

Kaartnummer, vervaldatum en verificatiecode zijn verplicht in te vullen. De verificatiecode controleert of je kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon. De 3-cijferige verificatiecode van je Visa of MasterCard vind je op de keerzijde van je kaart, in het veld van je handtekening.

Na het correct invullen bevestig je de betaling. Zodra de betaling ontvangen is ontvang je de Vakantiecheques in je mailbox of via cadeaumapje (5 werkdagen later) in je postbus.

Hoe betaal ik met een bankkaart?

Als betalingswijze kies je voor ‘Bancontact / Maestro’. Je klikt op ‘bestelling bevestigen en ga naar betaalscherm’. Het volgend scherm is de beveiligde betaalpagina van Ingenico. Als je je bestelling bevestigt, kom je automatisch terecht op de beveiligde betaalpagina van Ingenico. Hier vul je je kaartgegevens in: de naam van de kaarthouder, het kaartnummer (16 tot 19 cijfers) en de vervaldatum (maand/jaar).

Vervolgens doorloop je de veiligheidsprocedure via een elektronische handtekening met je kaartlezer: je schuift de Bancontact in de digipass en volgt de instructies op het computerscherm. Op het einde van dat proces ontvang je een cijfercode, die geldt als elektronische handtekening waarmee je je betaling bevestigt.

Zodra wij de betaling ontvangen hebben, ontvang je de Vakantiecheques in je mailbox of via een cadeaumapje in je postbus.

Hoe ziet het cadeaumapje eruit?

Het cadeaumapje bestaat uit een insteekmapje met daarin de losse Vakantiecheques. De cheques zijn in de waarde waarin je ze hebt besteld (€ 35, € 50, € 100). Hieronder zie je een voorbeeld van het mapje.

Hoe kan ik een logiesboek bij het cadeaumapje bestellen?

Het logiesboek bestel je apart op de website van Logeren in Vlaanderen Vakantieland. Het logiesboek wordt gratis naar je toegestuurd. We vragen een vrijwillige bijdrage van € 2,95 voor de portkosten.

Het logiesboek bestel je hier.

Wanneer ontvang ik mijn cadeaumapje?

Je ontvangt het cadeaumapje binnen de 5 werkdagen. Bestel je het mapje vóór woensdag 10 uur, dan ontvang je de cheques ten laatste op de maandag die volgt.
Bestel je de cheques vóór maandag 10 uur, dan ontvang je de cheques ten laatste op de donderdag die volgt.

Ik heb twijfels of de Vakantiecheque die ik heb ontvangen kan gebruikt worden bij logies van Logeren in Vlaanderen Vakantieland.

Er zijn 2 soorten vakantiecheques in omloop, die je kan gebruiken bij logies die adverteren bij Logeren in Vlaanderen Vakantieland.

  • Ik heb een Vlaanderen Vakantiecheque.

De Vlaanderen Vakantiecheque kan je gebruiken als betaalmiddel bij de logies die in het logiesboek of op de website (www.logereninvlaanderenvakantieland.be) staan op het ogenblik van je betaling, maar wordt in deze vorm niet meer verkocht. Zowel online als in de winkels Dreamland, Spar en Omnia reiskantoren is deze cheque niet meer verkrijgbaar. Je kan er wel nog steeds mee terecht bij meer dan 700 logies die aangesloten zijn bij Logeren in Vlaanderen Vakantieland op het ogenblik van je betaling. De aangekochte cheques zijn 18 maanden geldig na aankoopdatum.

  • ik heb een Logeren in Vlaanderen Vakantiecheque.

De Logeren in Vlaanderen Vakantiecheque kan je gebruiken als betaalmiddel bij de logies die in het logiesboek of op de website (www.logereninvlaanderenvakantieland.be) staan op het ogenblik van je betaling. De aangekochte cheques zijn 18 maanden geldig. De vervaldatum vind je op de Vakantiecheque. Je kan terecht bij de meer dan 700 logies die aangesloten zijn bij Logeren in Vlaanderen Vakantieland op het ogenblik van je betaling.

Hoelang zijn beide Vakantiecheques geldig?

Beide Vakantiecheques zijn 18 maanden geldig en niet verlengbaar. Vergeet dus niet om er tijdig van te genieten!

Mijn Vakantiecheque is vervallen, kan ik deze nog verlengen?

De Vakantiecheque is 18 maanden geldig en kan helaas niet verlengd worden. Wanneer je merkt dat je Vakantiecheque bijna vervalt, kan je alvast een logies uitzoeken waar je in de toekomst wilt overnachten. Hierbij reserveer je reeds op je voorgestelde datum met de code van je Vakantiecheque. De uitbater kan op deze manier je Vakantiecheque alvast innen vóór zijn vervaldatum, ook al is deze vervallen op de datum van het geboekte verblijf.

Hoe gebruik ik beide Vakantiecheques bij reservatie of boeking?

Reserveren kan je enkel via de kanalen van Logeren in Vlaanderen Vakantieland (logiesboek of website) of rechtstreeks bij de logiesuitbater met de vermelding dat je zal betalen met de Vlaanderen Vakantiecheque(s) of Logeren in Vlaanderen Vakantiecheque(s).

Hoe kan ik reserveren met beide Vakantiecheques?

Je kan met de Vakantiecheque enkel rechtstreeks boeken bij het logies. Dit doe je via het telefoonnummer of e-mailadres van je gekozen logies, of via het online boekingssysteem op de website van Logeren in Vlaanderen Vakantieland zelf. Bij de reservatie moet je kenbaar maken dat je een Vlaanderen Vakantiecheque of Logeren in Vlaanderen Vakantiecheque wilt gebruiken.

Waar kan ik met beide Vakantiecheques betalen?

Met de Vakantiecheques kan je betalen bij alle logies die in het logiesboek of op de website (www.logereninvlaanderenvakantieland.be) staan op het moment van je betaling.

welke diensten kan ik met beide Vakantiecheques betalen?

De Vakantiecheque geldt als betaalmiddel voor alle diensten (vb. sauna, maaltijden, …) aangeboden door het logies aan de begunstigde tijdens zijn verblijf via Logeren in Vlaanderen Vakantieland, op voorwaarde dat er een overnachting plaatsvindt. De cheques zijn 18 maanden geldig en niet verlengbaar, vergeet dus niet om er tijdig van te genieten!


2. Logiesboek:

Ik heb een nieuw adres, maar wil nog steeds het logiesboek Logeren in Vlaanderen Vakantieland ontvangen. Wat moet ik doen?

In dit geval stuur je een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be waarin je zowel je oude als je nieuwe adres vermeldt. We passen het dan zo snel mogelijk aan in onze database voor de volgende editie.

Ik heb meerdere exemplaren van het logiesboek Logeren in Vlaanderen Vakantieland ontvangen. Wat moet ik doen?

In dit geval stuur je een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be waarin je vermeldt hoeveel exemplaren je ontvangen hebt op jouw adres. We zullen het dan nakijken en de fout rechtzetten in onze database voor de volgende editie. Met het extra logiesboek kan je uiteraard altijd iemand anders blij maken!

Ik wil het logiesboek van Logeren in Vlaanderen Vakantieland niet meer ontvangen in de toekomst. Wat moet ik doen?

In dit geval stuur je een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be waarin je vermeldt dat je het logiesboek niet langer wenst te ontvangen op je (bijgevoegd) adres. We passen het dan aan in onze database voor de volgende editie. Met het extra logiesboek kan je uiteraard altijd iemand anders blij maken!

Ik heb een logiesboek van Logeren in Vlaanderen Vakantieland besteld, maar het boek nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

In dit geval stuur je een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be waarin je vermeldt dat je, ondanks je bestelling, geen exemplaar van ons logiesboek hebt ontvangen. We kijken dit dan zo snel mogelijk na en sturen het logiesboek binnen de 14 dagen op.

Ondertussen kan je onze website alvast raadplegen voor ons meest uitgebreide, up-to-date logiesaanbod via www.logereninvlaanderenvakantieland.be.

Heb je het boek binnen de 14 dagen nog steeds niet ontvangen?
Stuur dan een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be.

Waarom vragen we een vrijwillige bijdrage van  € 2,95 voor de verzendingskosten van het logiesboek van Logeren in Vlaanderen Vakantieland?

Het gaat hier om een vrijwillige bijdrage die bedoeld is om onze verzendingskosten te dekken. Deze bijdrage is vrijblijvend en hoeft dus niet betaald te worden. Indien je het logiesboek van Logeren in Vlaanderen Vakantieland in de toekomst niet meer wilt ontvangen, kan je ons dat altijd laten weten. Stuur in dat geval een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be.

Ik heb een fout adres ingevoerd bij de bestelling van een logiesboek, wat moet ik doen?

In dit geval stuur je een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be waarin je vermeldt welke adres aangepast moet worden. We passen de gegevens in onze database aan en zorgen ervoor dat het logiesboek op het juiste adres wordt afgeleverd. Binnen 14 dagen zou je het logiesboek in jouw bus moeten ontvangen.

Ik wil mijn bestelling van een logiesboek annuleren, wat moet ik doen?

In dit geval stuur je een mail naar boeken@logereninvlaanderen.be waarin je vermeldt dat je het logiesboek niet meer wenst te ontvangen. We passen je gegevens aan in onze database. Het kan zijn dat we je bestelling niet meer kunnen annuleren omdat dit automatisch verloopt. Mocht je toch een logiesboek van ons ontvangen dan mag je er altijd iemand anders blij mee maken.

Ik krijg een foutmelding als ik mijn adresgegevens invul bij de bestelling van een logiesboek, wat moet ik doen?

Je kan per e-mailadres maar één keer een logiesboek bestellen. Wil je het boek voor iemand anders bestellen? Gebruik dan een ander mailadres en naam van die persoon. We sturen het logiesboek binnen 14 dagen op.


Heb je nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren!

Contactgegevens:
vzw Logeren in Vlaanderen
Diestsevest 40
3000 Leuven
Tel: +32 (0)16 28 60 35 - Fax +32 (0)16 28 60 39
info@logereninvlaanderen.be


Blijf op de hoogte

Ben

Ontvang de leukste vakantietips en laat je inspireren door onze Ambassadeurs (privacy informatie).

Sluiten

130 X Logeren Plus

Vakantie met een tikkeltje meer? Ben Roelants, Katja Retsin en Tatyana Beloy testen het voor je uit.

Logeren Plus